Monday 6 May 2013

PeaRyU 13

Bismillah.
Assalamualaikum

5 tahun lepas, pru 12.. saya otak udang lagi.. sekolah rendah.. mmg tak faham la apa yg parent2 tak puas hati segala.
sekarang pun masih berudang tapi takdelah seudang dulu. saya try faham and kaji (acece) perkara politik ni.. bukan apa, corrupcy is haram. pegang saham arak haram ! byk sgt maksiat malaysia kini..


haha.. now! saya tahu serba serbi . patutlah ayah dok cakap, jgn tengok tv3 , jgn baca akhbar yang berat sebelah.

'the tightest pru eva la this year' (sumber al jazeera yg tlh dikomikkan)



THE MAGICAL BLACKOUT !

the most annoying desperate actioned from BN evahh ! ha amek hang.. satu persatu disebut.



ni lah menimbulkan semangat kejadah dalam diriku nak jadi Penganalisis Ekonomi Berwibawa @ Pengamal politik Islam Berwibawa ni.. Accountant tu mungkin terlari sikit sbb dah ramai sgt nk jd accountant dlm sekolah..

Saya jahil lagi, baru 17.. banyak lagi tak faham .. saya teringin nak faham gila2 bab politik dan ekonomi ni (islam). bukan apa, politik dan ekonomi tu sebahagian dari agama jugak kan?..

But I'm taking spm this year.. Focus tak patut lari.

Mohon doa muslimin muslimat, agar saya menjadi seorang Berwibawa dunia akhirat.

Takbir!
Allahuakbar !

Last but not least - lebih baik kalah bermaruah! dari menang berasuah!



No comments: