Saturday 16 March 2013

Semangat Baru

Salam wa Bismillah

first of all

''There are miracles in life I must achieve''
I believe I Can Fly-lyrics



Addmath adalah satu subjek yang memerlukan kerajinan TAHAP TINGGI
ust Shahrul cakap, buat latihan addmaths kena tiap tiap hari!

daripada awal tahun lagi berazam nak buat latihan addmaths tiap tiap hari.. dilema betul.. tak tahu nak buat latihan apa, sbb banyak benda tak paham.
cam ni lah perasaan


then , lama kelamaan saya rasa addmath semacam tak penting buat saya.. 'erhh nak drop, senang sikit hidup'. ye lah, tak de lah menganggu atau memburukkan result saya kaan. elok elok semua A (heh konon. one day) addmath fail. haa, tak ke buruk tu?!
bukan nya saya tak suka addmath . uuuhhh saya sangat suka benda2 berkaitan math ni. suka sangat!
ini lah dilemanyaaa - nak drop ke tak? berbaloi ke kalau drop?



pastu tanya2 lah pendapat ramai orang.. ada orang cakap, better jangan drop, boleh membantu account, jadi mahir..

banyak juga yang bagi semangat jangan drop!.. ada yang cakap, tak pe teruskan, sangat membantu kalau masuk uni nnti. sbb addmath yang kita belajar sekarang ni adalah asas bagi math di uni. dan banyak lagi lah. Alhamdulillah! :)

saya pun bagai membuat keputusan muktamad. Teruskan! jangan cepat berputus asa



ni semacam bebas dari pelbagai dilema lah konon


latihan addmath perlu buat tiap2 hari, since saya dah tusyen addmath minggu lepas.. cg addmath tu pun selalu bagi latihan, utk di rumah dan di tusyen

haa, ini dia :D cun kann . hee tulisan buroks.









mm apa lagi ! hari ni baru start buat dan berazam nak buat latihan tiap2 hari(ameen). terutamanya addmath terchinta (harap2 cinta ni long-lasting lah ehh)

ada senior tu cakap, banyak masa kita ada sebenarnya. kena pandai bahagi masa masa belajar.
yang best- 'kurangkan masa guna fb' bagai dilepaskan meriam ke muka.
memang betul, fb SANGAT membuang masa .

Kita (saya esp.) mesti semangat dan rajin. alaah, sometimes tak dapat jawapan betul masa buat addmaths, biasa lah tu kaaaan. heiiy, never give up.. usaha usaha. insyaAllah
ha,. ni antara 'kata2 semangat' yang ditampal kat bilik
like this - If I can see it, then I can do it , If I just believe it, there's nothing to it. I Believe I Can Fly lyrics :)

Usaha mesti diteruskan. belajar addmath (subjek lain pun) bukan semata2 utk result cantek menawan, nak masuk uni semata2. tapi itu ilmu, menuntut ilmu kan ibadah.. niat elok2.. istiqamah.. harap Allah berkati apa yang kita buat :)

Pasti ada sbb Allah bagi kita susah sekarang, mungkin ada kesenangan menanti. Pasti ada hikmah.

'Be tough dude!(kikiki)

'Bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian.'

'What u give u get back'

'When there is a will , THERE is A WAY'



saya Pejuang !



p/s- banyak pulak lyric 'I Believe I can Fly' ek? haha, well sambil2 men'type' ..  lagu ni jadi background music. 



p/s(2) - me n family are going to Langkawi. see ya! (hehe ponteng sekolah le 3/4 hari)

Till then, 

Wassalam.


No comments: